דף הבית » מידע מקצועי » שדה התעופה העמוס ביותר בעולם
איזה שדה תעופה הכי עמוס בעולם

שדה התעופה העמוס ביותר בעולם

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

שדה תעופה הוא בניין המשמש כמרכז לכל הטיסות. שדה התעופה הוא לרוב קומפלקס של מבנים, כגון טרמינלים, תחנות צ’ק אין, שערים, מתקני חניה ומתקנים נוספים.

העיצוב של שדה תעופה יכול להיות מאוד פונקציונלי או מאוד מקושט. זה יכול להיות גם יצירת מופת אדריכלית. שדה תעופה מודרני עשוי להכיל בניין אחד או יותר המשתלבים בצורה חלקה בנוף ומעניקים לו מראה ותחושה ייחודיים.

בכל העולם שדות התעופה הופכים צפופים יותר. משנת 1998 עד 2019, נמל התעופה הבינלאומי הארטספילד-ג’קסון אטלנטה (ATL) היה שדה התעופה העמוס ביותר בעולם.

נמל התעופה אטלנטה הרטספילד ג’קסון

מדי יום, כ-300,000 אנשים משתמשים בשדה התעופה באטלנטה! המרחק בין שדה התעופה למרכז העיר אטלנטה הוא כשבעה קילומטרים. מנמל התעופה באטלנטה, יותר מ-1,000 שירותי טיסות טסים למקומות מקומיים וזרים כאחד. בנוסף, הוא משמש כרכזת הראשית של דלתא איירליינס. שני טרמינלים, שבעה מתחמים וכ-195 שערים מרכיבים את שדה התעופה.

נמל התעופה הבינלאומי של דובאי

בנוסף להיותו שדה התעופה השני העמוס בעולם מבחינת מושבים, נמל התעופה הבינלאומי של דובאי באיחוד האמירויות הערביות (איחוד האמירויות הערביות) הוא גם שדה התעופה העמוס ביותר בעולם מבחינת תנועת נוסעים. הוא משמש גם כמרכז התעופה של Emirates Airline. שדה התעופה זכה שוב ושוב לתואר בין הטובים בעולם בגלל השערים החכמים שלו, שמפחיתים את הצורך בתורי הגירה ארוכים, wifi מהיר במיוחד, גן זן, טרקלינים ברמה עולמית ותרמילים שינה.

נמל התעופה הבינלאומי דאלאס/פורט וורת’

כמעט באמצע המרחק בין דאלאס לפורט וורת’ יושב שדה התעופה הזה. ישנן טיסות משדה התעופה לכ-273 מקומות ב-44 מדינות שונות. נמל התעופה הבינלאומי דאלאס/פורט וורת’ דורג במקום השמיני מבחינת כמות הנוסעים בינואר 2022. נמל התעופה, שהוא נמל התעופה השני בגודלו בארה”ב לפי גודל הקרקע, משמש כמרכזה העיקרית של אמריקן איירליינס.

נמל התעופה של איסטנבול

נמל התעופה הבינלאומי העיקרי המשרת את איסטנבול, בירת טורקיה, הוא נמל התעופה של איסטנבול. שדה התעופה ממוקם בשכונת Arnavutköy של העיר. יותר יעדי נוסעים מכל שדה תעופה אחר בעולם בחודש מאי היו בנמל התעופה של איסטנבול, שבו היו 277. נמל התעופה החדש יחסית של איסטנבול קיבל את פני המטיילים באוקטובר 2018.

נמל התעופה הכי טוב בעולם

שדה התעופה צ’אנגי בסינגפור

מאז שנוספו שדות תעופה לפרסים הטובים בעולם ב-2013, נמל התעופה צ’אנגי מחזיק בעקביות בדרג הבינלאומי העליון. מטיילים מעריצים את נמל התעופה צ’אנגי בשל אפשרויות הבילוי שלו בנוסף לפריסה הפשוטה שלו, הצוות הידידותי והניקיון הכללי. כמובן, יש מסעדות וחנויות מהשורה הראשונה בשדות התעופה, אך לעתים רחוקות אלו הן האטרקציות העיקריות. בריכת גג, אולם קולנוע הפתוח 24 שעות ביממה וגני צמחים, אמנות ופרפרים מדהימים הם בין האטרקציות.

שדה התעופה אטלנטה

שדה התעופה אטלנטה הארטספילד-ג’קסון (ATL)

שדה התעופה העמוס ביותר בארצות הברית ואחד העמוסים ביותר בעולם הוא נמל התעופה אטלנטה הארטספילד-ג’קסון (IATA: ATL), המשמש כמרכז הגדול ביותר במדינה ומטופל על ידי מטוסים מקומיים רבים כמו גם בינלאומיים וביניבשתיים. הוא משמש כמרכז הראשי של דלתא איירליינס. 75.5 מיליון אנשים נסעו בשדה התעופה בשנת 2021. הוא ממוקם בג’ורג’יה, 7 מייל (11 ק”מ) דרומית למרכז הפיננסי של אטלנטה.

שדה התעופה מציע אינטרנט אלחוטי חינם, שירותי בנקאות, עמדות טעינה לרכב חשמלי ולמכשירים אלקטרוניים, אחסון מזוודות, חדרי תפילה, אזורי סיעוד פרטיים, אזורי מנוחה לחיות מחמד, משחקים לילדים, שירותים רפואיים, שירותי דואר, מידע תיירותי וייעוץ נסיעות.

בנוסף למגוון גדול של מוצרים פטורים ממכס, לרבות ביגוד ואופנה, קוסמטיקה, אלקטרוניקה וטלפונים, משקאות אלכוהוליים, ממתקים וחנויות מקומיות, יש לה מסעדות, בתי קפה, חנויות למזון מהיר וברים הן במסופים והן טרקלינים. ניתן למצוא מוצרים מקומיים, ספרים ועיתונים בחנויות נוחות הפתוחות 24 שעות ביממה.

שדות תעופה בישראל

ישראל, אומה קטנה החבויה במזרח התיכון, נתפסת לעתים קרובות כמוקד הטיולים הדתיים. מטיילים מכל העולם מגיעים לישראל כדי לראות היכן נולד ישוע המשיח. תנופת התיירות האיצה את ההתפתחות המהירה של המדינה. על ידי אירוח של מספר נכבד של מטיילים מכל העולם, שדות התעופה בישראל תרמו תרומה משמעותית לתמיכה בתעשיית התיירות הצומחת במדינה.

נמל התעופה בן גוריון

שדה התעופה העיקרי המשרת את כל ישראל הוא נמל התעופה בן גוריון. שדה התעופה נמצא במרחק של 20 ק”מ ממרכז העיר תל אביב ו-45 ק”מ מירושלים. שמו הנוכחי של נמל התעופה, נמל התעופה דוד בן-גוריון, ניתן לו בשנת 1973 והחליף את נמל התעופה לוד, ששימש כשמו הקודם. שדה התעופה משמש כנקודת כניסה לערים מוכרות בישראל כמו ירושלים, חיפה, תל אביב ובאר שבע.

נמל התעופה הבינלאומי רמון

בהתחשב בכך שהוא החל לפעול למטרות מסחריות רק בשנת 2019, נמל התעופה הבינלאומי רמון הוא תוספת עדכנית מאוד לרשת שדות התעופה של ישראל. נמל התעופה נודע בעבר כשדה התעופה אילת-רמון וקיבל את שמו הנוכחי לכבוד האסטרונאוט הראשון של ישראל, אילן רמון. הוא נחשב לנמל התעופה השני העמוס ביותר בישראל. הוא נבנה במקום נמל התעופה עובדה ושדה התעופה אילת לשעבר ומשרת את אזורי חיפה ותל אביב בישראל.

שדה התעופה בחיפה

לכבוד אורי מיכאלי, שהקים את עסקי התעופה היהודיים, שדה התעופה חיפה, שדה תעופה בינלאומי קטן בישראל, ידוע גם בשם שדה התעופה U Michaeli. שדה התעופה משרת בעיקר תעבורה מסחרית, בזמן שהוא משמש מדי פעם כשדה תעופה צבאי. אזור תל אביב ואילת בישראל משרת אותו.

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן