דף הבית » מדריך טיולים לנמל תעופה » כל המידע החשוב על: איזה שדה תעופה נוחתים ברומא
איזה שדה תעופה נוחתים ברומא

כל המידע החשוב על: איזה שדה תעופה נוחתים ברומא

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

רומא הייתה עיר הבירה של האימפריה הרומית, אימפריה עצומה ועשירה שהשתרעה על כל הים התיכון. שמה של העיר נגזר משתי מילים: “רומא” שפירושה “עיר” ו”מקסימה” שפירושה “גדולה”.

פיומיצ’ינו (FCO), המכונה בדרך כלל נמל התעופה הבינלאומי לאונרדו דה וינצ’י, וצ’יאמפינו הם שני שדות התעופה ברומא (CIA). שניהם מספקים קישורים רבים לערים איטלקיות, אירופאיות ובינלאומיות אחרות.

נמל התעופה פיומיצ’ינו (FCO) – נמל התעופה הבינלאומי לאונרדו דה וינצ’י

שדה התעופה הראשי של רומא, נמל התעופה פיומיצ’ינו (FCO), נקרא על שמו של דמות הרנסנס המפורסמת לאונרדו דה וינצ’י. הוא ממוקם כ-40 ק”מ (25 מייל) מחוץ למרכז העיר רומא בעיירה השכנה פיומיצ’ינו.

הגדול מבין שני שדות התעופה של רומא הוא זה (ושדה התעופה העמוס ביותר באיטליה). זהו שדה תעופה מחובר בינלאומי המנוהל ביעילות. יש בו את כל המתקנים והשירותים שהייתם מצפים משדה תעופה גדול בגודלו.

נמל התעופה צ’יאמפינו (CIA) – נמל התעופה ג’ובן בטיסטה פסטין

הקטן מבין שני שדות התעופה של רומא, צ’יאמפינו (קוד שדה תעופה CIA), מנוהל על ידי אותו ממשל. למעשה, נמל התעופה פיומיצ’ינו נמצא רחוק יותר מלב רומא מאשר נמל התעופה צ’יאמפינו. הוא ממוקם בעיריית צ’יאמפינו, 12.5 ק”מ (7 מייל) מדרום מזרח לעיר. קסטל גנדולפו ופרסקטי הן שתי ערים סמוכות נוספות.

כאן, טיסות מחברות את הבירה האיטלקית עם מספר עיירות אירופאיות. הוא משרת גם ערים איטלקיות אחרות. חברות תעופה זולות או תקציב הן היחידות שטסות לנמל התעופה צ’יאמפינו. לכן, יש סבירות טובה שתנחתו כאן אם תקחו טיסת RyanAir מלונדון לרומא.

מה לעשות ברומא

רומא היא עיר אהובה באירופה מסיבה טובה. קל להבין מדוע תיירים מגיעים לכאן בהמוניהם מדי שנה עם אטרקציות מרהיבות כמו הקולוסיאום ובזיליקת פטרוס הקדוש.

הנה כמה מהמקומות הטובים ביותר לבקר בהם ברומא:

הקולוסיאום

הקולוסיאום הוא ללא ספק הפעילות המובילה ברשימת הדברים לעשות ברומא. אתה פשוט חייב לראות את זה לפני שאתה עוזב את העיר. המבנה, שנבנה בין השנים 70 ל-80 לספירה, שימש למגוון של בידור, אך קרבות הגלדיאטורים היו מטרתו הידועה ביותר.

על פי הדיווחים, פעם זה היה מסוגל להכיל 80,000 צופים. אנו ממליצים לערוך סיור בבניין על מנת להעריך במלואו את היופי וההיסטוריה שלו. זה מאפשר לך להיכנס ולהתרשם באמת מהקולוסיאום במיטבו.

הפורום הרומי

אחד האתרים הטובים ביותר לראות ברומא הוא הפורום הרומי, המספק את אחת הפנורמות עוצרות הנשימה של העיר. מרכז החיים הרומיים העתיקים היה כאן. פוליטיקאים, פשוטי דת ואנשי דת כולם היו מתאספים כאן כדי לקנות או לסחור בסחורות, להתפלל במקדשים הרבים של העיר, או לתכנן את המהלך הצבאי הבא של האימפריה הרומית בקוריה.

גבעת פלטין

מכיוון שמאמינים שמייסדי רומא רומולוס ורמוס התגלו במערה המכונה לופרקל, שנמצאת מתחת לגבעת פלטין, האסוציאציות העל-טבעיות של הגבעה משכו לראשונה תשומת לב. באותה תקופה היו בה אחוזות מפוארות ווילות לשליטים.

כיכר פטרוס הקדוש

זה באמת מרשים להסתכל על הכיכר, שהיא באמת עגולה. קשה שלא להיות המום מהפאר של כל זה, שממוסגר על ידי שני סטים עצומים של עמודים ומעליהם פסלים של מאורות דתיים נערצים ואפיפיורים לשעבר. האזור מרהיב, ובמרכזו שוכן אובליסק שנגנב מקרקס נירון. ניתן למצוא את בזיליקת פטרוס הקדוש בקצה השני של הפיאצה, אז הסתובבו וקחו את הארכיטקטורה.

בזיליקת פטרוס הקדוש

כשאתם נכנסים, הקפידו לחפש מימינכם את הפייטה של ​​מיכלאנג’לו, דמותו של אביו של פטרוס הקדוש שהבוהן שלו נשחקה ממגע מסור בזמן התפילה. המוקד הוא הבלדכין המעוטר של ברניני, המוקף בכיפה המפורסמת של מיכלאנג’לו ובקבר פטרוס הקדוש.

הגעה משדה התעופה ברומא לעיר

מכיוון שפיומיצ’ינו הוא שדה התעופה העמוס ביותר של איטליה, רוב המבקרים ינחתו ברומא. רומא נמצאת די רחוק משדה התעופה שלה, כמו ערים גדולות אחרות. כתוצאה מכך, המשימה הראשונה שלך היא להגיע משדה התעופה של רומא למרכז רומא.

רכבת לאונרדו אקספרס מנמל התעופה רומא פיומיצ’ינו לרומא

לאונרדו אקספרס היא רכבת מיוחדת משדה התעופה לעיר שנוסעת בין פיומיצ’ינו לרומא. זו לא הדרך הזולה ביותר להיכנס לעיר – היא עולה 14 אירו לאדם – אבל היא מייצרת את האיזון המושלם בין אפקטיביות, פשטות ובמחיר סביר.

כל 30 דקות (שהיא מוגדלת לכל 15 דקות בזמנים של תנועת נוסעים גבוהה יותר), לאונרדו אקספרס יוצא מנמל התעופה פיומיצ’ינו. התחנה ממוקמת בתוך שדה התעופה. כל יום, זמן קצר לאחר השעה 6:00, מוצע שירות.

רכבות מקומיות משדה התעופה רומא פיומיצ’ינו לרומא

הרכבת האזורית FL1 לא מגיעה לתחנת טרמיני המרכזית של רומא, אבל היא כן יוצאת מנמל התעופה פיומיצ’ינו כל 15 דקות מתחנה בתוך שדה התעופה. כחלופה, עליך לרדת בטרסטוורה, אוסטיינסה, טוסקולנה או טיבורטינה. ב-Ostiense ו-Tiburtina, תוכלו להתחבר לקווי המטרו A ו-B של רומא. ה-FL1 יכול להיות אופציה טובה אם הלינה שלכם קרובה לאחת מארבע התחנות שהוזכרו לעיל. רק שימו לב שהוא עוצר במספר תחנות לאורך הדרך מכיוון שזו רכבת אזורית ולא רק רכבת של שדה התעופה.

אוטובוסים משדה התעופה רומא פיומיצ’ינו לרומא

עם זאת, ישנם שירותי אוטובוסים רבים שנוסעים מפיומיצ’ינו לרומא, והם זולים יותר מהלאונרדו אקספרס. אם אתה יודע בדיוק באיזו שעה תעלה לאוטובוס בשדה התעופה, אתה יכול לפעמים לרכוש כרטיסים באינטרנט מראש (במזומן בלבד) או ישירות כשעולים לאוטובוס.

מוניות משדה התעופה רומא פיומיצ’ינו לרומא

למרחקים שונים משדה התעופה לרומא, יש תעריף קבוע ומבוסס במונית. הכרטיס הקבוע, הכולל עד ארבעה אנשים ומטען, מפיומיצ’ינו למקומות “בתוך חומות אורליאן” הוא כעת 48 אירו.

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן