דף הבית » מידע מקצועי » לדעת על איזה שדה תעופה במדריד
איזה שדה תעופה במדריד

לדעת על איזה שדה תעופה במדריד

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

מדריד היא בירת ספרד ואחת הערים החשובות באירופה. מדריד היא גם ביתם של אתרים תרבותיים והיסטוריים רבים, כולל הארמון המלכותי, הפרלמנט הספרדי, מוזיאון הפראדו ועוד אינספור אטרקציות.

נמל התעופה הבינלאומי העיקרי והיחיד של מדריד הוא נמל התעופה הבינלאומי מדריד בראחס, המכונה בדרך כלל נמל התעופה אדולפו סוארז. הוא ממוקם באזור Barajas, 8 מייל (12 ק”מ) צפונית מזרחית למרכז העיר.

למרות ששדה התעופה מדריד-בראחס פעל מ-1928, הוא נחנך רק ב-1933.

בראחס הוא כעת שדה התעופה החמישי בחשיבותו באירופה לפי כמות נוסעים, מאחורי הית’רו בלונדון, שארל דה גול בפריז, סכיפה באמסטרדם ונמל התעופה של פרנקפורט. בשנת 2018 שירת Barajas למעלה מ-57 מיליון נוסעים.

ישנם ארבעה טרמינלים ולווין במדריד-בראחס. הטרמינל האחרון שיוקם, טרמינל 4, נפתח בפברואר 2006, מה שהופך את בראחס לאחד משדות התעופה הגדולים בעולם.

משדה התעופה במדריד למרכז העיר

המטרו, ההסעה לשדה התעופה, המונית או אוטובוס אקספרס לשדה התעופה 24 שעות ביממה הם הדרכים המהירות והקלות ביותר להגיע למדריד מנמל התעופה בראחס.

המטרו היא הדרך המשתלמת ביותר לנסוע ממרכז העיר לכל טרמינל נמל התעופה תוך הימנעות מכל תנועה. לוקח בערך 30 דקות לנסוע. עליך לרכוש כרטיס תחבורה מטרו אזור A ולשלם תוספת של 4.50 אירו (4.40 דולר ארה”ב) לשדה התעופה.

השכרת הסעה לשדה התעופה היא הדרך המהירה והנוחה ביותר להגיע למרכז העיר. הנהג יפגוש אתכם באזור ההגעה עם שלט הנושא את שמכם, והם יסיעו אתכם ישירות למלון שלכם. השירות הוא הבחירה המושלמת אם ברצונכם למנוע אי הבנות וקשיי שפה ועלותו רק 28 אירו (27.50 דולר ארה”ב) (זול יותר ממונית).

מונית תעלה לכם 30 אירו (29.40 דולר ארה”ב) שתיקח אתכם מנמל התעופה הבינלאומי בראחס למרכז העיר (בתוך ה-M-30). תעריף זה תקף בכל יום, בכל ימות השבוע ו-364/5 ימים בשנה.

קו האוטובוס 203, הידוע בכינויו Exprés Aeropuerto, מחבר בין נמל התעופה מדריד-בראחס ותחנת הרכבת אטוצ’ה בכל שעה משעות היום, בכל יום בשנה. רק מ-6 בבוקר עד 23:30 עוצר האוטובוס באטוצ’ה. לאחר השעה 23:30, האוטובוס עוצר בפלאזה סיבלס ולא באטוצ’ה, והנסיעה לשדה התעופה אורכת כ-30 דקות.

מחיר מונית משדה התעופה מדריד

למרות שזה לא קורה לעתים קרובות, כמה נהגי מוניות לא ישרים עשויים לנסות לסחוט עמלות נוספות מהמבקרים. למען הבטיחות, ודא שהמונה מופעל ומוגדר לתעריף “תחילת נסיעה” כאשר אתה מתחיל את הנסיעה שלך (בשנת 2014, תעריף זה נע בין 2.40 ל-2.90 יורו); יש להוסיף תוספות כלשהן בסוף הטיול. אם המונה לא מוגדר בתעריף ההתחלתי בהתחלה, דרשו הסבר ובקשו לשנותו. אם אינך מציית, עליך להתקשר למונית אחרת.

העלות הכוללת צריכה להיות התעריף הנתון בתוספת כל תוספות מאושרות (אשר מוצגות בצורה בולטת בדלתות האחוריות של המכונית).

עלות התחבורה משדה התעופה למרכז העיר היא 30 אירו. (תעריף רגיל מאז ינואר 2014) ייתכנו אפשרויות יקרות יותר ליד מרכז מדריד.

מדריד הגעה משדה התעופה לעיר

מנמל התעופה מדריד-בראחס (MAD) למרכז העיר, ישנן 4 דרכים להגיע לשם: אוטובוס, מונית, מטרו ורכבת. הבחירה המעשית ביותר היא לקחת מונית בעלות של 30 יורו מנמל התעופה של מדריד. נסיעה ברכבת היא בחירה פחות יקרה. הנסיעה ברכבת נמשכת כ-27 דקות והכרטיסים 2.6 יורו לכיוון. המטרו הוא עוד בחירה חסכונית נוספת. כרטיסים לכיוון אחד עולים 3 יורו, והנסיעה אורכת 22 דקות בלבד. האוטובוס הוא כלי התחבורה הסופי. זה עולה רק 5€ לכל כרטיס, אולם זה לוקח קצת יותר זמן מהאפשרויות האחרות.

מטרו מדריד

המטרו של מדריד הוא אמצעי התחבורה המהיר והיעיל ביותר. סול וקואטרו קמינוס חוברו באמצעות קו המטרו הראשון, שנבנה ב-1919.

מערכת המטרו של היום כוללת 13 קווים, 301 תחנות, ו-3 קווי רכבת קלה (Metro Ligero), שהם חשמליות נמוכות המקשרות בין פאתי העיר.

אחרי לונדון, ניו יורק, שנגחאי, טוקיו, מוסקבה וסיאול, למדריד יש את מערכת המטרו השביעית באורכה בעולם, באורך של כ-293 קילומטרים.

בין השעות 06:00-02:00 כל יום, המטרו פועל (הרכבת האחרונה יוצאת מתחנת המטרו הראשונה בשעה 1:30 לפנות בוקר).

צרו איתנו קשר

רוצה פיתרון מהיר שעובד לבעיה שלך? תשאיר פרטים עכשיו בטופס כאן למטה ומומחה יצור איתך קשר.

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן